NASZE REALIZACJE
Projekty Efektywność Organizacji
Firma z branży energetycznej
CEL
- Stworzenie efektywnej organizacji zakupowej
ZAKRES
- Wypracowanie efektywnego modelu organizacyjnego
- Zdefiniowanie modelu kompetencji zakupowych oraz ocena potencjału pracowników
- Zaprojektowanie optymalnego procesu zakupowego dla grupy kapitałowej
REZULTATY
- Wdrożony nowy scentralizowany proces zakupowy
- Organizacja zakupowa z funkcją zakupów strategicznych i operacyjnych przygotowana do realizacji postępowań zakupowych dla grupy kapitałowej
Firma z branży mediowej
CEL
- Stworzenie skutecznej funkcji sprzedażowej
ZAKRES
- Wdrożenie standardów zarządzania projektowego
- Wypracowanie przez zespół strategii sprzedaży dla kluczowych klientów
- Wzmocnienie współpracy pomiędzy sprzedażą i marketingiem
- Wsparcie indywidualne menadżerów we wdrożeniu zmiany
REZULTATY
- Dostosowanie struktury organizacyjnej i modelu działania
- Udrożnienie współpracy pomiędzy uczestnikami procesu sprzedaży
- Zdefiniowanie listy inicjatyw zwiększających przychód i wdrożenie systemu zarządzania projektami
Firma z branży telekomunikacyjnej
CEL
- Zwiększenie wyników sprzedaży w obszarze B2B
ZAKRES
- Wdrożenie modelu sprzedaży konsultacyjnej w miejsce transakcyjnej
- Nowa oferta produktowa – rozwój umiejętności sprzedawców
- Wdrożenie narzędzi wspierających zarządzanie sprzedażą
- Redukcja czynności administracyjnych i upełnomocnienie sprzedawców – delegacja uprawnień
REZULTATY
- Wzrost sprzedaży oraz zaangażowania pracowników w zespołach objętych programem na poziomie ok 20%
- Ustanowienie nowej roli liderów zespołów – coach dla sprzedawców
- Wdrożenie standardów zarządzania – wizualne narzędzia zarządzania (tablice z wynikami), spotkania z zespołem i indywidualne, go&see, macierz kompetencji
Firma z branży telekomunikacyjnej
CEL
- Standaryzacja pracy i wzrost jakości obsługi klienta
ZAKRES
- Standaryzacja wybranych kroków procesu
- Uproszczenie raportowania oraz struktury i ilości KPI
- Wdrożenie nowej roli liderów zespołów (koncentracja na priorytetach, stałe monitorowanie postępów i standardów obsługi pracy, wymiana wiedzy w zespole)
- Mapa kompetencji konsultanta sprzedażowego wraz z modelem ewaluacji dla kierownika
REZULTATY
- Skrócenie średniego czasu rozmów (AHT) o ok 30 sec.
- Wzrost kompetencji sprzedażowych i obsługi klienta konsultantów
- Wzmocnienie roli kierownika zespołu i wdrożenie zestawu narzędzi zarządzania
Firma z branży telekomunikacyjnej
CEL
- Wdrożenie zwinnego procesu zakupów projektowych
ZAKRES
- Stworzenie modelu organizacyjnego dla obszaru zakupów projektowych
- Stworzenie strategii działania i zakupów w obszarze innowacyjnych produktów i usług, w tym zaprojektowanie niestandardowych dla obszaru zakupów KPI
- Zaprojektowanie i wdrożenie zwinnego procesu zakupowego uwzględniającego udział zakupów w formułowaniu modelu biznesowego
- Wprowadzenie nowej roli zespołu zakupowego w organizacji i włączenie funkcji zakupowej w projekty specjalne z obszaru nowych biznesów
REZULTATY
- Wdrożony i działający nowy zwinny proces zakupowy
- Zaangażowanie funkcji zakupowej w realizację strategicznych projektów biznesowych w ramach wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów spoza obszaru telco
Firma z branży telekomunikacyjnej
CEL
- Optymalizacja procesu zakupowego E2E
ZAKRES
- Przemodelowanie procesu zakupowego w tym stworzenie i wdrożenie procedur zakupowych na wszystkich etapach procesu zakupowego
- Stworzenie i wdrożenie narzędzia wprowadzającego standaryzację umów zakupowych i podnoszące efektywność pracy na etapie tworzenia umowy
- Projekt outsourcingu operacyjnego procesu zakupowego
- Uproszczenie procesów decyzyjnych (governance)
- Optymalizacja operacyjnego procesu zakupowego
REZULTATY
- Skrócenie średniego czasu rozmów (AHT) o ok 30 sec.
- Wzrost kompetencji sprzedażowych i obsługi klienta konsultantów
- Wzmocnienie roli kierownika zespołu i wdrożenie zestawu narzędzi zarządzania
Warsztaty Skuteczność Zespołów
Firma z branży mediowej
CEL
- Wzmocnienie porozumienia i współpracy w zespole
ZAKRES
- Identyfikacja motywatorów, mocnych stron i barier w zespole w kontekście współpracy
- Praca na przekonaniach wspierających współpracę
- Trening komunikacji empatycznej (potrzeby-prośby-zobowiązania)
REZULTATY
- Wzmocnienie integralności zespołu i wzajemnego zrozumienia
- Wypracowanie zasad współpracy w zespole
- Plan działań do wdrożenia w zespole
Firma z branży wydawniczej
CEL
- Wypracowanie nowej strategii sprzedaży 360
METODA
- Interaktywna praca warsztatowa w interdyscyplinarnych zespołach (sprzedaż-marketing)
- Wybrane narzędzia: analiza potrzeb klientów, mapa klientów, model Canvas, plan działania
REZULTATY
- Wypracowana strategia sprzedaży pakietowej dla 4 kluczowych klientów
Firma z branży wydawniczej
CEL
- Zbudowanie współodpowiedzialności za cel sprzedażowy w organizacji
METODA
- Praca warsztatowa kadry zarządzającej
- Analiza SWOT dla uwarunkowań rynkowych
- Zdefiniowanie, ewaluacja i zaplanowanie inicjatyw strategicznych
- Wprowadzenie Planu Implementacyjnego
- Deklaracja osobistego zaangażowania
REZULTATY
- Wypracowanie kart dla 10 strategicznych inicjatyw podnoszących wyniki sprzedaży
Firma z branży mediowej
CEL
- Zrozumienie sensu istnienia roli jednostki w organizacji oraz wzmocnienie porozumienia i współpracy w zespole
METODA
- Facylitowana sesja warsztatowa w zespołach (logistyka – produkt)
- Propozycja wartości roli w organizacji, mapa ról i odpowiedzialności
- Arkusz potrzeb i wyzwań
- Struktura komunikacji empatycznej
REZULTATY
- Wypracowane ustrukturyzowane arkusze z prezentacją rozumienia wzajemnych ról, potrzeb i wyzwań w procesie współpracy
- Lista działań naprawczych
Firma z transportowej
CEL
- Wypracowanie rozumienia ról pełnionych przez współpracujące jednostki oraz wzajemna identyfikacja potrzeb, celów i wyzwań
METODA
- Facylitowana sesja warsztatowa w zespołach (logistyka – produkt)
- Propozycja wartości roli w organizacji, mapa ról i odpowiedzialności
- Arkusz potrzeb i wyzwań
- Struktura komunikacji empatycznej
REZULTATY
- Wypracowane ustrukturyzowane arkusze z prezentacją rozumienia wzajemnych ról, potrzeb i wyzwań w procesie współpracy
- Lista działań naprawczych
Firma z branży finansowej
CEL
- Inspiracja dyrektorów sprzedaży i obsługi klienta w zakresie wykorzystania w organizacji elementów filozofii Lean w celu podniesienia stopnia standaryzacji i tworzenia wartości dodanej dla klienta
METODA
- Przykłady zastosowania Lean w biznesie usługowym
- Wykład, ćwiczenia praktyczne, identyfikacja marnotrawstw oraz czynności o wartości dodanej dla klienta
REZULTATY
- Wypracowanie listy nieefektywności oraz marnotrawstw w 3 funkcjach biznesowych oraz listy czynności o wartości dodanej dla klienta